Informacja w sprawie zakończenia działania Teleplatformy Pierwszego Kontaktu (TPK)

15 grudnia br. rozwiązuje się umowa Ministerstwa Zdrowia z operatorem Teleplatformy Pierwszego Kontaktu (TPK).

TPK powstała w czasie pandemii COVID-19. Działanie platformy było ściśle związane z przepisami tzw. specustawy covidowej, które obowiązują do końca roku. Dlatego także ulega rozwiązaniu umowa dotycząca TPK.

Telefoniczna Informacja Pacjenta – pierwsze źródło informacji o systemie ochrony zdrowia w Polsce

Informacji o nocnej i świątecznej opiece zdrowotnej oraz o najbliższym SOR udzielą pod numerem telefonu 800 190 590 konsultanci Telefonicznej Informacji Pacjenta (TIP).

Infolinia NFZ jest dostępna przez 24 godziny na dobę 7 dni w tygodniu. 

Konsultanci udzielają odpowiedzi również w języku angielskim, ukraińskim i rosyjskim.

Konsultanci TIP nie udzielają porad medycznych.

Więcej praktycznych informacji o Telefonicznej Informacji Pacjenta znajdziecie Państwo na stronie https://www.nfz.gov.pl/TIP .

Źródło: Ministerstwo Zdrowia