Informacja w sprawie zakończenia działania Teleplatformy Pierwszego Kontaktu (TPK)
15 grudnia br. rozwiązuje się umowa Ministerstwa Zdrowia z operatorem Teleplatformy Pierwszego Kontaktu (TPK).
TPK powstała w czasie pandemii COVID-19. Działanie platformy było ściśle związane z przepisami tzw. specustawy covidowej, które obowiązują do końca roku. Dlatego także ulega rozwiązaniu umowa dotycząca TPK.
Telefoniczna Informacja Pacjenta – pierwsze źródło informacji o systemie ochrony zdrowia w Polsce
Informacji o nocnej i świątecznej opiece zdrowotnej oraz o najbliższym SOR udzielą pod numerem telefonu 800 190 590 konsultanci Telefonicznej Informacji Pacjenta (TIP).
Infolinia NFZ jest dostępna przez 24 godziny na dobę 7 dni w tygodniu.
Konsultanci udzielają odpowiedzi również w języku angielskim, ukraińskim i rosyjskim.
Konsultanci TIP nie udzielają porad medycznych.
Więcej praktycznych informacji o Telefonicznej Informacji Pacjenta znajdziecie Państwo na stronie https://www.nfz.gov.pl/TIP .
Źródło: Ministerstwo Zdrowia